z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات حسینعلی بهاء، عبدالبهاء و شوقی را از کتاب های آنها استخراخ نموده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم تا حقیقت بر آنان روشن گشته، به آغوش اسلام باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1398/09/27 ساعت 08:56 توسط بابائی

                                   
                بیماری اسکیزوفرنی علی محمد باب

 

    مهر ماه سال 98 را در حالی پشت سر گذاشتیم که پیروان فرقه ضالّه بهائیت جشن دویستمین سالگرد تولد علی محمد شیرازی مؤسس فرقه ضاله بابیت را برگزار کردند و در این باره چیزهائی از او نقل کردند، گفتند، نوشتند و حتی کلیپ هائی را نیز در باره او ساختند و به تعریف و تمجید فراوان از او پرداختند. اما این فعالیت ها نه بخاطر این بود که شخص شخیص او را قبول داشته و آئین خرافی او باور داشتند. بلکه تمام این کارها و فعالیت های پیروان بهائی بدین خاطر بود که آنان علی محمد را بعنوان مبشر ظهور میرزا حسینعلی نوری پیامبر خود خوانده بهائیان می دانند. اما حقیقتاً علی محمد شیرازی چه کسی بود و چه جایگاهی نزد بهائیان دارد؟

 

    در مورد میرزا علی محمد شیرازی عقائد گوناگونی در بین توده عموم بهائی و کتاب های آنها وجود دارد که حقیقتاً نمی توان به ضرس قاطع در این باره اظهار نظر کرد! چرا که خود رهبران فرقه ضاله در باره علی محمد باب اتفاق نظر ندارند و بیش از پنج قول در مورد وی ابراز کرده اند.


    قول اول، مربوط به عموم بهائیان است که معتقدند علی محمد شیرازی همان مهدی موعود و امام زمان شیعیان می باشد که در پنجم جمادی الأولی سال 1260 قمری در شیراز ظهور کرده است. آنان دلیلی بر این مطلب نداشته بجز گفته های مبلغین این فرقه که در رأی و نظر آنها چنین تأثیری گذاشته است. همچنانکه اسدالله فاضل مازندرانی در پاورقی کتاب ظهورالحق جلد دوم صفحه 173 می نویسد: «بالآخره ملاصالح گفت: ای دختر (قرّة العین و طاهره) هرگاه تو خودت ادّعای بابیت می نمودی، مرا گوارا بود تسلیم امر تو را نمودن و ای کاش تو پسر بودی تا مرا فخر بر عالمیان می بود. چکنم که تو با این فضیلت تابع این جوان شیرازی شدی...


    قول دوم، مربوط به خود علی محمد شیرازی است که خود را نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی کرده است. همچنانکه عبدالبهاء در کتاب مقاله شخصی سیاح صفحه 2 از قول وی در کتاب احسن القصص صفحه 116 چنین نقل می کند: «آغاز گفتار نمود و مقام بابیت اظهار و از کلمه بابیت مراد او چنان بود که من واسطه فیوضات از شخص بزرگواری هستم که هنوز در پس پرده عزت است و دارنده کمالات بی حصر و حدّ، به اراده او متحرکم و به حبل ولایتش متمسک. و در نخستین کتابی که در تفسیر سوره یوسف مرقوم نموده، در جمیع مواضع آن خطاب هائی به آن شخص غائب که از او مستفید و مستفیض بوده، نموده و استمداد در تمهید مبادی خویش جسته و تمنای فدای جان در سبیل محبتش نموده، از جمله این عبارت است: یا بقیة الله قد فدیت بکلی لک و رضیت السّب فی سبیلک و ما تمنیت الا القتل فی محبتک و کفی بالله العلی معتصماً قدیماً».


    قول سوم، مربوط به عبدالبهاء رهبر دوم فرقه ضالّه است که معتقد بود علی محمد شیرازی پیامبر خداست! همچنانکه در کتاب مفاوضات صفحه 116 سطر 6 در جواب سوالی که تمام انبیاء بر چند قسمند؟ می نویسد: «کلیه انبیاء بر دو قسمند، قسمی نبی بالاستقلالند و متبوع و قسمی دیگر غیر مستقل و تابع. انبیای مستقله اصحاب شریعتند و مؤسس دور جدید... آن مظاهر نبوت کلیه که بالاستقلال اشراق نموده اند: مانند حضرت ابراهیم، حضرت موسی، حضرت مسیح، حضرت محمد (ص) و حضرت اعلی (علی محمد شیرازی)». و باز در همین کتاب صفحه 36 سطر 2 می نویسد: «این قدس الأقداس است که جوهر شریعت آدم و شریعت نوح و شریعت ابراهیم و شریعت موسی و شریعت مسیح و شریعت محمد و شریعت حضرت اعلی و شریعت جمال مبارک است».


   قول چهارم، مربوط به میرزا حسینعلی نوری مؤسس و پیامبر خود خوانده بهائیت است که علی محمد شیرازی را قائم موعود شیعیان می داند! همچنانکه در کتاب اشراقات صفحات 8 و 9 می نویسد: «نفسی از اهل سنت و جماعت (میرزا احمد قادیانی) در جهتی ازجهات ادعای قائمیت نموده و إلی حین قریب صد هزار نفس اطاعتش نمودند و بخدمتش قیام کردند. قائم حقیقی بنور الهی در ایران قیام بر امر فرمود (علی محمد شیرازی) شهیدش نمودند و بر اطفاء نورش همت گماشتند».


    قول پنجم، قول دوم علی محمد شیرازی است که خود را خدا می داند! همچنانکه در لوح هیکل الدین صفحه 5 سطر 3 می نویسد: «شهدالله انه لا إله إلا هو الملک ذوالملاکین و ان علی قبل نبیل ذات الله و کینونیته».


   قول ششم، قول دوم عبدالبهاست که علی محمد شیرازی را خدای دیدنی معرفی می کند! همچنانکه نصرالله رستگار از مبلغین فرقه ضاله بهائیت در کتاب تاریخ صدرالصدور صفحه 207 به نقل از عبدالبهاء می نویسد: «ای مقبل إلی الله و منقطع إلی الله مقام مظاهر قبل نبوت کبری بود و مقام حضرت أعلی (علی محمد شیرازی) الوهیت شهودی است».


    کاربران گرامی ملاحظه کردید در باره علی محمد شیرازی شش قول مطرح است، به نظر شما کدام قول را قبول کنیم و علی محمد را دارای چه جایگاهی تصور کنیم؟ اگر بگوئیم وی امام است، ممکن است ایشان ناراحت شود و بگوید من پیامبر بودم شما بی جهت مرا امام دانستید. اگر بگوئیم ایشان پیامبر است، ممکن است پرخاش کند که من خدا بودم شما بی خود مقامم را پائین آوردید. اگر واقعاً خدا باشد، ما را به بهشتش راه نخواهد داد.

 

    بنابراین بهتر این است که اول بگوئیم علی محمد شیرازی با حسینعلی نوری و عبدالبهاء نزاع و دعواهای خود را صاف کنند و در صورتی که دارای یک قول شدند، در آن صورت به ما بگویند تا ما بپذیریم! مگر معقول است که یک انسان گاهی امام، گاهی پیامبر و گاهی خدا باشد؟ آیا کسی که گفتارش تا این اندازه دارد و پریشان است که حتی پیروانش نتوانند بگویند آقا چه کاره است، انسان تحت چه عنوانی می تواند به ایشان دست ارادت دهد؟


    آنچه که به حق نزدیکتر است و گفتار درست و راست نیز می باشد، این است که بگوئیم در حقیقت علی محمد شیرازی هیچکاره بودند و اختلال حواس و خبط دماغ داشتند. همانطور که مبلغین این فرقه نیز در کتاب های خود آن را نقل نموده اند و إلا دست بیگانه و اجنبی نمی توانست او را بوقلمون صفت معرفی نماید.


برای دیدن کتب ظهورالحق، مقاله شخصی سیاح، احسن القصص، مفاوضات، اشراقات، تاریخ صدرالصدور و لوح هیکل الدین روی ادامه مطلب کلیک کنید.


کتاب ظهورالحق، اسدالله فاضل مازندرانی، جلد 2 صفحه 173 پاورقی
                                      
http://s7.picofile.com/file/8381983826/%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%82_%D8%AC%D9%84%D8%AF_2_%D8%B5_173.jpg
                                           
کتاب مقاله شخصی سیّاح عبدالبهاء، صفحه 2 سطر 4
                                   
http://s7.picofile.com/file/8381984068/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87_%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%AD_%D8%B5_2.jpg
                                                
کتاب أحسن القصص، علی محمد شیرازی، صفحه 116 سطر 6
                               
http://s6.picofile.com/file/8381983518/%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B5%D8%B5_%D8%B5_116.jpg
                                                 
کتاب مفاوضات عبدالبهاء، صفحه 116 سطر 6
                              
http://s7.picofile.com/file/8382151284/%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%B6%D8%A7%D8%AA_%D8%B5_116.jpg
                                 
کتاب مفاوضات، عبدالبهاء، صفحه 36 سطر 2
                        
http://s6.picofile.com/file/8382041484/%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%B6%D8%A7%D8%AA_%D8%B5_36.jpg
                                        
کتاب اشراقات حسینعلی نوری، صفحه 7 و 8
                                    
http://s6.picofile.com/file/8381983568/%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA_%D8%B5_7%D9%888.jpg
                                     
کتاب تاریخ صدرالصدور نصرالله رستگار، صفحه سطر 1
                                       
http://s6.picofile.com/file/8381983726/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE_%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1_%D8%B5_207.jpg
                                           
لوح هیکل الدین علی محمد شیرازی، صفحه 5 سطر 3
                               
http://s6.picofile.com/file/8381983850/%D9%84%D9%88%D8%AD_%D9%87%DB%8C%DA%A9%D9%84_%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86_%D8%B5_5.jpg


موضوع : علی محمد شیرازی , 


ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو