z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات بهاء و عبد البهاء و شوقی را از کتابهای آنها استخراخ کرده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم، تا حقیقت بر آنان روشن گشته به آغوش اسلام عزیز باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1396/01/31 ساعت 08:21 توسط بابائی
به کانال تخصصی بهائیت شناسی ما بپیوندید.

http://s9.picofile.com/file/8294460234/%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85.jpg

ارسال شده در 1396/01/29 ساعت 08:49 توسط بابائی

                                       ارشاد العوام


    از موارد دیگری که ثابت می کند حسینعلی نوری سواد خواندن و نوشتن را داشته گلایه ای است که وی از محمد کریم خان کرمانی می کند. چون محمد کریم خان کرمانی نیز همانند علی محمد باب داعیه جانشینی سید کاظم رشتی را داشته لذا حسینعلی از او تنفر داشته و از او به نیکی یاد نمی کند.


    حسینعلی نوری در کتاب ایقان صفحه 121 سطر 18 می نویسد:« در کتاب یکی از عباد (محمد کریم خان کرمانی) که مشهور به علم و فضل است و خود را از صنادید قوم شمرده و جمیع علمای راشدین را ردّ و سبّ نموده چنانچه در همه جای از کتاب او تلویحاً و تصریحاً مشهود است و این بنده چون ذکر او را بسیار شنیده بودم اراده نمودم که از رسائل او قدری ملاحظه نمایم. هرچند این بنده اقبال به ملاحظه کلمات غیر نداشته و ندارم و لکن چون جمعی از احوال ایشان سؤال نموده و مستفسرشده بودند لازم گشت قدری در کتب او ملاحظه رود و جواب سائلین بعد از معرفت و بصیرت داده شود. باری، کتب عربیه او بدست نیفتاد تا اینکه شخصی روزی ذکر نمود کتابی از ایشان (محمد کریم خان کرمانی) که مسمّی به "ارشاد العوام" است در این بلد یافت می شود... با وجود این کتاب را طلب نموده چند روز معدود نزد بنده بود و گویا دومرتبه در او ملاحظه شد، از قضا مرتبه ثانی جائی بدست آمد که حکایت معراج سید لولاک بود. ملاحظه شد...».


    ملاحظه می کنید که میرزا حسینعلی نوری با صراحت می گوید کتاب ارشاد العوام محمد کرین خان کرمانی را گرفته و مطالعه کرده است! کدامیک از انبیای الهی را سراغ دارید که سواد خواندن داشته و کتاب دیگران را می گرفت و مطالعه می نموده است و در عین حال مدعی أمی بودن هم داشته باشد؟


برای دیدن دو نسخه از کتاب ایقان روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : تحصیلات حسینعلی بهاء , 
ارسال شده در 1396/01/26 ساعت 08:11 توسط بابائی


                                       اعترافی دیگر


    با تمام انکار پیروان فرقه ضاله بهائیت نسبت به اُمی بودن مبشر حسینعلی بهاء، اما موارد فراوانی وجود دارد که نشان از تحصیل رهبر بابیان دارد. از موارد دیگری که خدمت شما ارائه می دهیم، کلام اسدالله فاضل مازندرانی می باشد که به صراحت از تحصیل علی محمد شیرازی ملقب به باب در عراق خبر داده است.


    فاضل مازندرانی از مبلغین بهائی در کتاب اسرارالآثار جلد 1 صفحه 191 سطر 17 می نویسد: «چون تلمذ سید باب به صغر سن در مکتب شیراز نزد معلمی کامل به وضع و مقدار در خور آن ایام مسلم  در تاریخ و حضور چندی در محضر درس حاجی سید کاظم رشتی به کربلا در ایام شباب نیز مصرّح در کلمات خودشان است و آثار خطی به غایت زیبایشان در دسترس عموم می باشد...».


     ملاحظه می فرمائید که فاضل مازندرانی تصریح می کند که علی محمد شیرازی هم در مکتبخانه شیراز نزد معلم سواد خواندن و نوشتن را فرا گرفتند و هم درجوانی  کربلا از محضر سید کاظم رشتی تلمذ کردند. حتی فاضل مازندرانی ادعا می کند که این شاگردی از محضر سید رشتی در تصریح شده کلمات  خود علی محمد شیرازی نیز می باشد. هرچند این تلمذ تا حد مرجعیت علمی وی منجر نشده است. درهر صورت سواد خواندن و نوشتن را در کلاس درس گذراندند و این مسئله ای مسلم است.


برای دیدن کتاب اسرارالآثار روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : علی محمد شیرازی , 
ارسال شده در 1396/01/23 ساعت 08:41 توسط بابائی

                                  بهاءالله یک دروغگوست!


    دلیل چهارمی که مخالفین حسیعلی مازندرانی بر علیه او اقامه کردند که وی نمی تواند موعود کتاب بیان و من یظهره الله باشد این بود که علی محمد شیرازی در کتاب بیان فارسی و عربی، احکامی را مقرر داشته که سلاطین بابی باید آن را اجرا کنند و هنوز پادشاهان بابی نیامدند تا این احکام مورد اجرا قرار بگیرد لذا حسینعلی نوری در ادعایش یک دروغگوست.


    علی محمد شیرازی در کتاب بیان فارسی باب شانزدهم از واحد هفتم صفحه 262 سطر 13 می نویسد: « أنّ الله قَد فَرَضَ عَلَی کُلِّ مَلَکٍ یَبعَثُ فِی دِینِ البَیَانِ أن لَا یَجعَلَ اَحَدٌ عَلَی أرضِهِ مِمَّن لَم یُدِن بِذَلِکَ الدِّین...» یعنی خداوند بر هر پادشاهانی که در آئین بیان برانگیخته می شود واجب کرده تا کسی را که به آئین مزبور عقیده ندارد، در سرزمین خود باقی نگذارد.


    وی همچنین در کتاب بیان عربی صفحه 31 سطر 8 می نویسد: « ثمّ التّاسع، مَن یَبعَثُ فِی ذَلِکَ الدِین مِن َ المَلِکِ یَبنِی بَیتَاً لِلّهِ عَلَی أبوَابِ خَمسَةِ ثُمَّ تِسعِین ثمّ فی تلقائه علی ابواب تسعین...» یعنی کسی که در این دین (دین بابی) به پادشاهی برسد، خانه ای برای خدا بنا کند که دارای پنج در باشد سپس نود در...


    اما هنوز بیست سال از مرگ باب نگذشته و آئین باب قوت نگرفته و پادشاهان بابی ظهور نکردند حسینعلی نوری پیدا شده و قوانین مذکور را نقض کرده و خود را موعود کتاب بیان و من یظهره الله می نامد! پس این احکام مورد بحث که علی محمد صادر کرده برای چه کسانی صادر شده و به چه درد می خورده است؟

 

برای دیدن کتاب بیان فارسی و عربی روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : نقد ادعاهای بهاء , 
ارسال شده در 1396/01/20 ساعت 08:14 توسط بابائی

                                  احكام و عقاید بهائیت


    وقتی در قرن 13 هجری قمری شخصی به نام علی محمد شیرازی ادعای نیابت و باب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را كرد، با حمایت مستقیم كشورهای سلطه طلب توانست بین مردم ایران اختلاف اندازد و بر پایه همین حمایت ها بود كه بعد ادعای مهدویت و سپس نبوت كرد و در آخر ادعا نمود كه او خدا است و خداوند در او ظهور كرده و دورة دین اسلام به پایان رسیده است و در نهایت بر اثر واكنش علمای اسلام، در سال 1266 قمری در تبریز اعدام گردید و بعد از او میرزا حسینعلی ملقب به بهاء الله ادعای جانشینی او را كرد و گفت منم خدای عزیز كه باب مژده آمدنم را داده بود و در كتاب هایی كه نازل كرد تنها مقداری از احكام باب را نسخ كرد و پس از او پسرش عباس معروف به عبدالبها جانشین او شد.[1]


    در این نوشته قبل از بیان عقاید و احكام بهائیت اشاره ای خیلی كوتاه به حمایت های بیگانه گان از این فرقه می كنیم:


1. حمایت روسیه: سفارت روسیه از اول فتنه بابیه و پیدا شدن فرقه بابیه و بهائیه از رهبران این فرقه  حمایت می كرد. به عنوان مثال دالگوركی سفیر روسیه در تهران برای نجات بهاء الله از زندان پادرمیانی كرد و فرستاده خود را با وی همراه نمود تا به سلامت از ایران خارج شود.


2. دولت انگلستان: بعد از انتقال رهبری بابیت و بهائیت به عراق و سپس فلسطین، رهبران این فرقه خود  را به تبعیت استعمار انگلیس در آوردند به طوری كه پس از پایان جنگ جهانی اول به پاس خدماتی كه عبدالبهاء برای استعمار انگلیس انجام داده بود طی مراسمی لقب سِر (Sir) و بزرگترین نشان خدمت گزاری، نایت هود (Knight Hood) را دریافت كرد.


3. آمریكا: در اثر حمایت های آمریكا، بهائیگری به ستون پنجم و یكی از ابزارهای استكباری آمریكا بعد از جنگ جهانی اول مبدّل شد.


4. پادشاه عثمانی: برای قدردانی از حمایت های عثمانی از بهائیت، عبدالبهاء لوحی برای او نازل كرده و از او تشكر نمود.


5. دولت غاصب اسرائیل: بهائیت از اول پیدایش خود با یهود همكاری داشت، به طوری كه دكتر احمد شلبی عقاید این فرقه را در كتاب مقارنة الادیان الیهودیه می آورد كه هیئت بین المللی حیفا در نامه ای به محفل روحانی ملی بهائیان ایران در اول ژوئیه 1952 میلادی رابطه شوقی افندی را با حكومت اسرائیل اعلام داشت.[2]


    با توجه به مطالب فوق معلوم می شود كه فرقه بهائیت از اول تأسیس تا زمان حال همیشه وسیله ای برای خیانت به مسلمانان و حمایت از دولت های استعماری بوده است.


     اما در مورد عقاید آنان باید گفت كتاب هائی كه بهاء الله یعنی میرزا حسینعلی نوری مازندرانی به گمان خودش نازل كرده و عقاید و احكامش را گفته است به عنوان نمونه اشاره می كنیم:

1. الایقان 2. مجموعة الالواح 3 . الشیخ 4. اقدس 5. نبذة من تعالیم حضرت البهاء[3]


عقا ئد بهائیت:

بیشتر عقاید بهائیت در محور بهاء الله است كه در اینجا به چند نمونه اشاره می كنیم:


1. شناخت: اولین چیزی كه بر بندگان واجب شده است شناخت محل تابش وحی و طلوع امرالله است، یعنی معرفت به میرزا حسینعلی بهاء الله كه در اثر این شناخت اعمال قبول می شود.

2. بهاء الله همان خداست و پس از او شوقی افندی خدا شد.

3. بهاء مژده انبیاء گذشته و باب است، یعنی سید علی محمد شیرازی باب فقط مژده رسان بهاء الله بود و با آمدن اوقیامت نزدیك می شود.

4. اسماء، صفات و افعالی كه برای خداوند تبارك و تعالی ذكر می شود رموزی است برای اشخاصی كه آنها مظهر الله هستند (یعنی خدا در آنها ظهور كرده است) و گرنه خداوند، اسماء و صفات و افعال ندارد.

5. بهاء الله، احد و واحد است و شریكی در ملك برای او نیست، چرا كه خداوند در او ظهور كرده است و این ظهور برای شناخت بیشتر خداوند است كه در حجاب غیب از نظرها پوشیده است.

6. بهائیت از همه ادیان گذشته بهتر است، چرا كه خداوند در بهاء الله ظهور كرده است و ادیان دیگر با ظهور بهاء تمام می شوند  و به مرحله كمال می رسند.

7. دین اسلام تا آمدن بهاء الله معتبر بود و قرآن كریم هیچ گونه اعجازی ندارد و توسط باب نسخ شده است.

8. بهاء الله یك معجزه است، زیرا بدون اینكه به مدرسه برود توانسته الواح مقدس فارسی و عربی را املاء نماید.

9. شریعت بهائی فقط پس از هزار سال قابل تغییر است یعنی خداوند تبارك و تعالی می تواند بعد از هزار سال در شخص دیگری ظهور كند و دین بهائیت را نسخ كند، همچنانكه با ظهور خود در بهاء، دین اسلام را نسخ كرد.[4]


احكام:

بهائیت برای خود احكامی را هم به گمان خویش نازل شده، دارند كه به چند نمونه مهم اشاره می كنیم:


1. نماز: صبح و ظهر و شام 9 ركعت به صورت فرادی نماز می خوانند و قبله شان شهر عكا است كه قبر میرزا حسینعلی بهاء (خدایشان) در آنجاست. در بهائیت نماز آیات نسخ شده و كسی كه آب ندارد به جای وضو ، پنج بار می گوید: بسم الله الاطهر الاطهر.


2. روزه: بهائیت می گویند هر سال 19 ماه دارد و هر ماه نوزده روز پس روزه 19 روز در آخرین ماه سال واجب است كه عید نوروز عید فطرشان می شود.


3. حج: زیارت محل تولد علی محمد شیرازی (باب) در شیراز و خانه حسینعلی میرزا در بغداد در همه ایام به جای زیارت كعبه قرار داده شده است.


4. ازدواج: بیش از یك زن جایز نیست، ازدواج با زن پدر حرام ولی با بقیه محارم مانند مادر، خواهر و .... حلال است.


5. طهارت: همه اشیاء روی دنیا پاك است مانند: بول، غائط، منی، سگ و ... و این موهبت بهاء به بندگان اوست.


6. مراكز اجتماع: «حظیرة القدس» در عشق آباد و «مشرق الاذكار» در نزدیك شیكاگوی آمریكا و چند مشرق الاذکار در گوشه و کنار جهان از مراكز اجتماع بهائیت به شمار می آیند.


7. تربیت اولاد: درس و یاد دادن احكام به فرزند بر عهده پدر است و اگر فقیر باشد هزینه آن از بیت العدل داده می شود.


8. یك سوم از دیه كسی كه كشته شده است حق بیت العدل بهائیان است نه صاحب دم.


9. زنا: حد زنا در مرحله اول 9 مثقال طلا و در مرحله بعد 18 مثقال به حساب بیت العدل واریز می شود.


10. مهمانی: هر ماه یكبار مهمانی بر همه واجب است هر چند با دادن آب خالی.


11. بهداشت: هر هفته یك بار غسل و ناخن گرفتن واجب است.


12. عید: هر سال دو عید هست: كه عبارت اند از روز بعثت علی محمد باب (ادعای بابیت) و روز ولادت میرزا حسینعلی بهاء.


13. دفن اموات: مرده ها باید در بلور، سنگهای قیمتی و چوب های محكم و لطیف و با انگشتر نقش دار به اسم بهاء، دفن شوند.


14. آداب و معاشرت: با ادیان دیگر با محبت و مسالمت رفتار شود تا بوی خوش رحمان (بهاء الله) را بیابند.


15. ارث: سهم دختر و پسر مساوی است همچنان كه بلوغ هر دو در 15 سالگی است.


16. اسباب منزل: هر نوزده سال یك بار، باید اثاثیه منزل تغییر یابد.[5]


    با توجه به حمایت های علنی استكبار و ادعاهای بی منطق بهائیت باید بگوئیم بهائیت دین نیست بلكه نقشة استعماری است برای ضربه زدن به امت اسلامی و غلبه بر كشورهای اسلامی. زیرا اگر مردم این مكتب را بپذیرند دیگر مبارزه با ظلم، جهاد، امر به معروف و نهی از منكر مفهوم خودش را از دست می دهد و باید اشیای قیمتی را به حساب بهائیت در بیت العدل كه به جای بیت المال رائج در دین اسلام است بریزند تا استكبار با خیال راحت بر كشورهای بزرگ اسلامی تسلط یابد و هیچ رقیبی هم نداشته باشد.

____________________________________________________

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

1. انشعاب در بهائیت پس از مرگ شوقی ربانی، اسماعیل رائین.

2. بهائیت در ایران، تهران، زاهد زاهدانی.[1] . حسین طباطبائی، مصطفی، ماجرای باب و بهاء، تهران، روزنه، دوم، 1379 شمسی، ص 45.

رك: افراسیابی، بهرام، تاریخ جامع بهائیت، تهران، مهرفام، دهم، 1381 شمسی، ص 271.

و: امین، شریف یحیی، فرهنگنامه فرقه های اسلامی، ترجمه: موحدی، محمد رضا، تهران، باز، اول، 1378 شمسی، ص 69، ص 84.

[2] . تاریخ جامع بهائیت، ص 271 و 298 و 323 و 563.

رك: ربانی گلپایگانی، علی؛ فرق و مذاهب كلامی، قم، امیر، اول، 1377 شمسی، ص 341.

و: شلبی، احمد، مقارنة الادیان الیهودیه، قاهره، مكتبة النهضة المصریه، سوم، 1973 میلادی، ص 336.

[3] . همان.

[4] . مقارنة الادیان (الیهودیه)، ص 331، و رك: تاریخ جامع بهائیت، ص 345.

[5] . فرق و مذاهب كلامی، ص 343



موضوع : مقالات بهائیت , 
ارسال شده در 1396/01/17 ساعت 08:39 توسط بابائی
منزل حسینعلی نوری (پیامبر بهائیان) در تهران

http://s9.picofile.com/file/8291142384/16.jpg

موضوع : تصاویررهبران بهائی , 
ارسال شده در 1396/01/14 ساعت 08:26 توسط بابائی
نام کتاب: بسوی نور

نوشته:
 
 

برای دریافت کتاب روی دریافت کلیک کنید.


download



موضوع : کتب ردیه بهائیت , 
ارسال شده در 1396/01/12 ساعت 08:42 توسط بابائی
ارسال شده در 1396/01/11 ساعت 08:16 توسط بابائی

                                        دستور خدا


    حسینعلی نوری رهبر بهائیان در طول حیات خود ادعاهای مختلفی داشته مانند ادعای من یظهره اللهی، رجعت حسینی، رجعت مسیح، پیامبری و در نهایت ادعای خدائی که پیروانش گمراهش نیز آن را باور کرده و پذیرفته بودند.


     حسینقلی میرزا یکی از بهائیانی است که وقتی بیمار شد، از حسینعلی بهاء مهلت خواست تا زنده بماند و کارهای نیمه تمامش را به اتمام رساند! پس ازآن بنا به گفته خدا که باید هر نوزده سال یک بار وسائل زندگی را فروخت واثاثیه نو به جای آنها خریداری کرد، اقدام به فروش اسباب خانه خود نمود. زیرا حسینعلی نوری که بهائیان او را خدا می دانند به یارانش دستور داده است هر نوزده سال یک بار اثاث البیت را تجدید کنند.


     عزیزالله سلیمانی در کتاب مصابیح هدایت جلد 2 صفحه 439 سطر 15 می نویسد: «باری این شاهزاده آزاده (حسینقلی میزرا) به همین روش مادام الحیات به خدمت احباب و هدایت نفوس قیام داشت تا آنکه از اواخر سال 1312 یا اوائل 1313 هجری قمری به سکته ناقض مبتلا شده بستری گردید. چون مرضش سخت و خطرناک بود روزی بعضی از فرزندانش از پشت در اطاق شنیدند که جناب موزون به صدای بلند به بارگاه جمال قدم می نالد و با حال تضرع عرض می کند که ای جمال مبارک تو می دانی که من بعضی کارهای ناتمام دارم، اگر ممکن است سه ماه به من مهلت بده تا امور خود را انجام دهم بعد مرا از این عالم ببر... روزی مقداری از اسباب خانه را از قبیل فرش و ظرف و غیره جمع کرده به بازار برد. اعضای عائله سؤال کردند که قصدت از این کار چیست؟ جواب داد که می خواهم بفروشم گفتند چرا؟ گفت چون حکم خداست»!

 

    به عقیده فرقه ضاله بهائیت از جمله حسینقلی میرزا کسی که می تواند انسان را زنده نگه دارد، و یا بمیراند، آقای حسینعلی نوری است که در سال 1309 قمری در گذشت.


برای دیدن کتاب مصابیح هدایت روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : ادعاهای بهاءالله , 

 

                                         عوامل آزادی

 

    آخرین عاملی که شوقی ربانی امام دوم فرقه ضالّۀ برای خلاصی پدر بزرگش حسینعلی نوری مازندرانی از زندان ناصرالدین شاه قاجار در تهران برمی شمارد، مراجع و مجامع تحقیق است. وی در کتاب قرن بدیع صفحه 224 سطر 14 می نویسد: « و بالاخره تأیید بیگناهی و بی تقصیری آن وجود اقدس از طرف مراجع تحقیق، همۀ این عوامل دست بدست یکدیگر داده موجبات استخلاص و نجات هیكل مبارک را از چنگال دشمنان لدود فراهم آورد ».


    تائید بی گناهی حسینعلی نوری از سوی مراجع تحقیق که شامل نمایندگان دولت روس و نمایندگان دولت ایران است، بدون هیچ توضیحی روشن است که در رأی نمایندگان دولت ایران بر آزادی حسینعلی، نقش تهدید و تطمیع و حلال مشکلات (پول) چقدر می توانسته کار ساز باشد! یعنی در واقع « مراجع و مجامع تحقیق» نمایندگان دولت روسیه هستند و بس.


     ملاحظه می کنید این پنج عاملی که شوقی ربانی امام دوم این فرقه برشمرده، در واقع تماماً تشریفات و نمایشی از یک عامل بودند که آن هم عبارتست از قدرت و اقتدار وزیر مختار دولت بهیّۀ روسیۀ تزاری، یعنی همان پرنس دالگورکی. برای درک نقش اساسی وزیر مختار در آزادی حسینعلی روسی در سند بعد مطلب خواهیم نوشت.


برای دیدن کتاب قرن بدیع روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : دخالت حسینعلی نوری در ترور ناصرالدین شاه قاجار , 
ارسال شده در 1396/01/5 ساعت 08:25 توسط بابائی

                                          اکثر کتب


     از مواردی که می توان به سواد داشتن شخصی پی برد، این است که وی مدعی شود که من این مطلب را در فلان کتاب خوانده ام یا دیده ام. زیرا کسی که سواد نداشته باشد، در کل نمی داند این مطلبی در چه کتاب یا کتاب هائی آمده ست.


     حسینعلی نوری پیامبر بهائیان در کتاب ایقان در صفحه 4 سطر 14 در مورد حضرت نوح علیه السلام مطلبی را متذکر می شود و بعد هم ادعا می کند: «چنانچه تفصیل آن در اکثر کتب مشهوره ثبت شده و البته به نظر عالی رسیده یا می رسد. تا آنکه باقی نماند از برای آن حضرت مگر چهل نفس و یا هفتاد و دو نفس چنانکه در کتب و اخبار مذکور است».


     آیا شما از این سخن میرزا خنده تان نمی گیرد که از طرفی وی مدعی می شود من به مدرسه ای نرفتم و سوادی کسب نکردم. ااز طرفی هم مدعی می شود که این مطلبی که گفتم در اکثر کتب علما و روایات معصومین علیهم السلام وجود دارد!

 

برای دیدن کتاب ایقان روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : تحصیلات حسینعلی بهاء ,