z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات بهاء و عبد البهاء و شوقی را از کتابهای آنها استخراخ کرده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم، تا حقیقت بر آنان روشن گشته به آغوش اسلام عزیز باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1396/06/28 ساعت 08:45 توسط بابائی

                                  کد خدای بهائیان چه کسی بود؟


     این تسهیلات، توسط دولت اسدالله علم، که بهائیان شیراز در یکی از جلسات محفلی خود او را «کدخدای بهائیان» لقب داده بودند، در اختیار تشکیلات بهائیت قرار گرفت که امام خمینی (ره) در این باره، در نامه‌ای خطاب به علمای یزد نوشت: «از چیزهائى كه سوء نیت دولت حاضر را اثبات مى‏ كند، تسهیلاتى است كه براى مسافرت دو هزار نفر یا بیشتر از فرقه ضاله قائل شده است و به هر یك، پانصد دلار ارز داده‏ اند و قریب هزار و دویست تومان تخفیف در بلیت هواپیما داده‏ اند؛ به مقصد آنكه این عده در محفلى كه در لندن از آنها تشكیل مى‏ شود و صد در صد ضد اسلامى است، شركت كنند. در مقابل، براى زیارت حجاج بیت‌الله الحرام چه مشكلات كه ایجاد نمى ‏كنند و چه اجحافات و خرج ‏تراشی‌ها كه نمى‏ شود. آقایان باید توجه فرمایند كه بسیارى از پست هاى حساس به دست این فرقه است كه حقیقتاً عُمّال اسرائیل هستند. خطر اسرائیل براى اسلام و ایران بسیار نزدیك است. پیمان با اسرائیل در مقابلِ دول اسلامى یا بسته شده یا مى‏ شود. لازم است علماى اعلام و خطباى محترم، سایر طبقات را آگاه فرمایند كه در موقعش بتوانیم جلوگیرى كنیم. امروز روزى نیست كه به سیره سلف صالح بتوان رفتار كرد. با سكوت و كناره ‏گیرى همه چیز را از دست خواهیم داد».

     حبیب ثابت در تشکیلات بهائیت، همواره یکی از اعضایِ اصلی‌ ترین کانون‌ های تصمیم‌ گیری بهائیان ایران، تحت عنوان «محفل ملی» بود، که برخی از جلسات آن را در منزل خود، برگزار می‌ نمود. او که در جریان فعالیت‌ های اقتصادی، با حمایت‌ های بسیاری که از وی صورت می‌ گرفت، به ثروت فراوانی دست یافته بود، در آبان ماه سال 1356 شمسی، درست دو هفته پس از آنکه در جریان مرگ شهادت‌ گونه‌ آیت‌ الله حاج آقا مصطفی خمینی (ره) کشور ایران دستخوش نا آرامی‌ های سراسری شده بود، در حالی که خود در خارج از کشور به سر می‌برد، طی نامه‌ای دو قطعه از زمین‌های خود را به شرکت امناء واگذار کرده می نویسد: «خانواده ثابت مفتخر است که اراضی مجاور سیاه چال را به مساحت 2500 متر مربع به پلاک‌ های 3/297 و 1/433 به جامعه بهائی تقدیم می‌ کند. به پیوست این نامه اسناد مالکیت آن به شماره 239394 و 249756 به انضمام وکالت نامه شماره 92053 دفترخانه 25 تهران و گواهی‌ نامه دارائی و شهرداری جهت انتقال ایفاد می‌گردد. با تقدیم احترام. حبیب‌اله ثابت».

مشاغل و فعالیت‌ها

    حبیب ثابت، از جمله افرادی است که پیچیدگی‌های فراوانی در رفتار و فعالیت‌های او وجود دارد. پیچیدگی‌هائی که با فریب‌کاری‌های متفاوتی درهم آمیخته است. وی در نقل خاطرات خود، هم از تدریس خصوصی به «غلامحسین مصدق در منزل دکتر محمد مصدق» سخن می‌گوید و هم از رانندگی برای آصف السلطنه. وی در این زمینه می نویسد: «در همین سال (1298 شمسی)، یکی از شرکت‌های بیمه و حمل و نقل، چهار اتومبیل ... برای فروش وارد کرده ... در این روزها خانم و آقای آصف‌ السلطنه از رجال مشهور دوره قاجاریه، پدر امیر هوشنگ دولو، توجه به خرید یکی از این اتومبیل‌ها پیدا کردند؛ اما نبودن راننده، مشکل بزرگ ایشان بود .... استاد محمد تقی خان ... مرا معرفی کرد ... روزی آقای میرزا احمد قزوینی که بعداً نام فامیلی راسخ اختیار کردند و جناب دکتر شاپور راسخ فرزند برومند ایشان است و در آن وقت مشاور و سرپرست کلیه امور و املاک آقای آصف السلطنه بودند، با من تماس گرفت ... پنجاه تومان ماهیانه برای من مقرر داشت ... اتومبیل را تحویل گرفتم ... امیر هوشنگ دولو و برادرش قاسم خان بیش از همه به اتومبیل سواری علاقه داشتند و از ساعت ورودم یک دقیقه مرا تنها نمی‌گذاشتند ... در مدت یک سال که با آنها بودم همان آسایش خاطر که در منزل خود داشتم در خانه ایشان احساس می‌نمودم».

     حبیب ثابت از دوران تحصیل، کارگری در مغازه دوچرخه‌ سازیِ فردی به نام محمد تقی تام را که بهائی بود، آغاز نمود و در مغازه‌ او، که اولین ماشین را از یکی از انگلیسی‌ های مقیم ایران خریداری کرد، رانندگی یاد گرفت. رانندگی، یکی از توانائی هائی بود که در این موقع و موقعیت، در موفقیت‌ های بعدی حبیب ثابت دارای نقش اساسی بود. همین توانائی بود که او را پس از تغییر سلسله قاجاریه و به قدرت رسیدن رضاخان در سال 1304 شمسی، برای پیگیری اهداف تشکیلاتی به دفعات راهی حیفا و دیدار با شوقی ربانی رهبر فرقه ضاله بهائیت نمود. خود وی در این باره می نویسد: «با همان ماشین (خرید ماشین فورد از بیروت از شخصی به نام شارل قرم) برای دیدار مجدد به مدینه منوره حیفا یا ارض اقدس واقع در سرزمین فلسطین که همان ارض موعود قوم یهود است، مسافرت کردم و به زیارت مقامات مقدسه بهائی توفیق یافتم.»
منبع: روزنامه کبهان


موضوع : مقالات بهائیت , 
ارسال شده در 1396/06/27 ساعت 08:29 توسط بابائی
کانال تلگرامی بهائیت شناسی را از دست ندهید.

http://s9.picofile.com/file/8292688776/2.jpg

ارسال شده در 1396/06/25 ساعت 08:43 توسط بابائی
عبدالبهاء در مسافرت به آمریکا، مهر ماه 1291 شمسی

http://s8.picofile.com/file/8306408118/%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A1.jpg


موضوع : تصاویررهبران بهائی , 
ارسال شده در 1396/06/22 ساعت 08:33 توسط بابائی
نام کتاب: کتاب الفاضلیه - جلد 4

نوشته: سید یوسف فاضل
 
 

برای دریافت کتاب روی دریافت کلیک کنید.


download 

موضوع : کتب ردیه بهائیت , 
ارسال شده در 1396/06/19 ساعت 08:21 توسط بابائی

                                     پناه بردن به میرزا بهاء!

    تمامی انسان ها وقتی در گرفتاری و مشکلات قرار می گیرند و از کمک مردمی نا امید می شوند، رو به درگاه الهی آورده و از آن وجود نامتناهی استمداد می کنند تا آنها را نجات دهد. اما در فرقه ضاله بهائیت امر برعکس بوده و تنها چیزی که به آن توجه نمی شود، خدای یکتا و وجود بالذات است.

    عزیزالله سلیمانی از مولفین بهائی در مورد یکی از بهائیان به نام ملابهرام اختر خاوری که در عباس آباد حوالی پیشکوه یزد گرفتار می شود. در کتاب مصابیح هدایت جلد 4 صفحه 420 سطر 7  می نویسد:«... ملابهرام و سایرین که دیدند راه گریز مسدود است، تن به قضا دادند و پناه به جمال قدم (حسینعلی نوری) بردند».

    ملابهرام در روستای یزد به کسی پناه می برد که سال ها قبل از آن در عکا مُرده، بنابراین ملّای زردشتی الاصل، میرزا حسینعلی مازندرانی را پناه دهنده و نجات دهنده و خدا می دانسته!، اما موحدان و یکتا پرستان را عقیده بر این است باید به خدائی پناه برد که همیشه زنده است و چرت و خواب هم او را فرا نمی گیرد" الله لا اله الا هو القیوم لا تأخذه سنة و لا نوم... آیه شریفه 255 سوره مبارکه بقره

برای دیدن کتاب مصابیح هدایت روی ادامه مطلب کلیک کنید.


موضوع : ادعاهای بهاءالله , 
ارسال شده در 1396/06/18 ساعت 08:33 توسط بابائی
http://s9.picofile.com/file/8302269892/9.pnghttp://s9.picofile.com/file/8302269892/9.png

در تلگرام نیز ما را همراهی فرمائید.

ارسال شده در 1396/06/15 ساعت 08:47 توسط بابائی

 

                                     تبعید میرزا حسینعلی!

 

     بعد از ثابت شدن دخالت حسینعلی نوری در ترور ناصرالدین شاه قاجار و دخالت سفیر روسیه در آزادی حسینعلی بهاء، شاه قاجار اجازه ماندن وی را در ایران نداده و بعد از فاصله یک ماه او را از کشور تبعید کرد.

  

     عبدالحمید اشراق خاوری در تلخیص تاریخ نبیل زرندی صفحه 589 سطر 4 می نویسد: « در روز اوّل ماه ربیع الثّانی 1269 هجری به بغداد عزیمت فرمودند. مأمورین دولت ایران و نمایندگان دولت قنسول روس تا بغداد با حضرتش همراه بودند».


    اشراق خاوری فاصله ای را که حسینعلی از کربلا به ایران بازگشت (یعنی ماه رجب سال 1268 هجری) تا مرتبه دوم که به بغداد رفت (یعنی اول ماه ربیع الثانی سال 1269 هجری) حدود 9 ماه می داند که وی در این مدت به فکر ترور ناصرالدین شاه و پناهندگی وی به سفارت روسیه وچند ماهی که در حبس بسر برد و مدتی که از او بازجوئی شد روی همرفته 9 ماه طول کشید.


     در این عبارت هم از قول حسینعلی اعلام می دارد که به همراه مأمورین دولت ایران و نمایندگان دولت قنسول روس تا بغداد رفت در حالی که خواهیم دید که حسینعلی به همراه یک سرباز ایرانی و یک نفر از مأمورین سفارت روسیه بطرف بغداد رهسپار شد.



برای دیدن کتاب تلخیص تاریخ نبیل روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : تبعید حسینعلی بهاء از ایران , 
ارسال شده در 1396/06/12 ساعت 08:18 توسط بابائی
دیدار عبدالبهاء از آمریکا

[http://www.aparat.com/v/tJbae]




موضوع : فیلم , 
ارسال شده در 1396/06/9 ساعت 08:27 توسط بابائی

                                اکثر کتب مشهوره


    از موارد و نمونه ای دیگر که دلالت دارد بر اینکه جناب میرزا حسینعلی نوری مازندرانی به دستور پدر در صغر سن به تحصیل سواد اقدام کرد و از این جهت سواد خواندن و نوشتن را نیز به خوبی برخوردار بودند، اقرار خود میرزا حسینعلی بهاء مبنی بر مطالعه آثار و کتب دیگران بوده است.


    کتاب ایقان از آثار حسینعلی نوری شارع آئین بهائی است که به اعتقاد خود، این کتاب را در اواخر دوره اقامتش در بغداد و در طی مدت فقط دو شبانه روز نوشته است. بهائیان معتقدند این کتاب مانند دیگر آثار حسینعلی نوری وحی منزل می باشد.


    حسینعلی نوری در کتاب ایقان صفحه 6  سطر 6 می نویسد: « ... چنانچه تفصیل آن در اکثر مشهوره ثبت شده ... چنانچه در کتب و اخبار مذکور است».

 

    ملاحظه می کنید که میرزا حسینعلی نوری در کتاب ایقانی که خودش نوشته اولاً سواد خواندن و نوشتن را داشته ثانیاً معلوم می شود که وی اکثر کتابهای مشهور علما را مطالعه کرده و دیدند که این مطلب را به آنها نسبت می دهند.

 

برای دیدن دو نسخه از کتاب ایقان روی ادامه مطلب کلیک کنید.  



موضوع : تحصیلات حسینعلی بهاء , 
ارسال شده در 1396/06/6 ساعت 08:26 توسط بابائی

                                 شیخ عابد معلم ایام طفولیت !


    تا حال چندین سند از کتب فرقه ضاله در مورد سوادآموزی علی محمد شیرازی مؤسس فرقه ضاله بابیت خدمت کاربران ارائه گردید. از موارد دیگری که نشان از سواد آموزی علی محمد شیرازی در دوران کودکی و نوجوانی وجود دارد، کلامی است که مولفین این فرقه ضاله نیز به آن اقرار و اعتراف نموده اند.


     محمد علی فیضی در کتاب حضرت نقطه اولی صفحه 176 سطر 10 در این زمینه می نویسد: « و همچنین ایمان یافتن جناب شیخ عابد معلم ایام طفولیت آن حضرت است که از همان لحظات سنین صباوت خاطراتی بس شگفت انگیز در قلبش بجا نهاده بود تا منتهی به ایمان و اطمینان این مرد بزرگوار گردید».

 

برای دیدن کتاب حضرت نقطه اولی روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : علی محمد شیرازی , 
ارسال شده در 1396/06/5 ساعت 08:35 توسط بابائی
کانال تلگرامی بهائیت شناسی را جذاب تر ببینید.

http://s9.picofile.com/file/8302269818/7.jpghttp://s9.picofile.com/file/8302269818/7.jpg
ارسال شده در 1396/06/3 ساعت 08:20 توسط بابائی

                                             تبعید یا ...

 

    در جای جای کلمات و آثار میرزا حسینعلی نوری تناقضات فراوانی به چشم می خورد که چنین تناقضات از فرد عادی بروز نمی کند تا چه رسد از کسی که مدعی نبوت و مظهریت الهی باشد. یکی از این تناقضات در مورد تبعید وی به بغداد است که در جائی خود از تبعیدی خویش اعتراف می کند و در جای دیگر آن را رد می کند.


     حسینعلی نوری در لوح خطاب به آقا نجفی صفحه 15 سطر 9 می نویسد:"« این مظلوم در ایّامی که حضرت سلطان أیّده اللّه ربّه الرّحمن عزم توجّه به اصفهان نموده اذن حاصل کرده قصد زیارت بقاع مقدّسه منوّره ائمّه صلوات اللّه علیهم نموده است».


     اما در تاریخ این فرقه مطلب طور دیگری نقل شده است. عبدالحمید اشراق خاوری در کتاب تلخیص تاریخ نبیل زرندی در صفحه 552 سطر 18 می نویسد:" « حضرت بهاءاللّه علّت مسافرت خود را از طهران به کربلا برای من چنین حکایت فرمودند. " امیر نظام یک روز ما را به منزل خود دعوت کرد و با نهایت احترام از ما پذیرائی نمود و گفت:  سبب ملاقات شما این بود که اکنون می گویم من بیقین مبین میدانم که اگر مساعدت و تدبیر و اقدامات مهمّهء شخص شما نبود هرگز ملّا حسین و یارانش که از جنگ جوئی بهیچ وجه اطّلاعی نداشتند نمیتوانستند مدّت هفت ماه در مقابل اردوی شاهنشاهی پایداری نمایند من از مهارت و زبر دستی شخص شما که اینگونه دستورات عجیبه میدهید بسیار متعجّبم ولی تا کنون نتوانسته‌ام نشانه ای  که اشتراک شما را در این شورش‌ها ثابت کند بدست بیاورم خیلی متأسّفم که امثال شما اشخاص مدبّر چرا باید بشاه و وطن خود خدمت نکرده و از دربار بر کنار باشند اینک از شما تقاضا دارم در این ایّام که شاه عازم اصفهان است موقّتاً بکربلا عزیمت کنید و در نظر دارم که چون شاه مراجعت کند برای شما منصب امیر دیوانی را از شاه تقاضا نمایم زیرا کسی دیگر مانند شما برای این منصب لایق نیست».

 

برای دیدن کتاب لوح خطاب به نجفی و تلخیص تاریخ نبیل روی ادامه مطب کلیک کنید.



موضوع : تناقضات رهبران بهائی ,