z
بهائیت شناسی
www.Baha9.ir
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره ما

" بسم الله الرّحمن الرّحیم "
اینجانب تلاش می کنم با استفاده از کتابهای رهبران بهائی، احکام، اعتقادات و تناقضات بهاء و عبد البهاء و شوقی را از کتابهای آنها استخراخ کرده با سند و مدرک در اختیار این فرقه گمراه قرار دهم، تا حقیقت بر آنان روشن گشته به آغوش اسلام عزیز باز گردند.
وَ السّلَامُ عَلَی مَن اِتَّبَعَ الهُدَی.
« بابائی »
جستجو


دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان

ابزار و قالب وبلاگ

کاربردی
logo-samandehi
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
ارسال شده در 1397/10/26 ساعت 08:23 توسط بابائی
عبدالبهاء رهبر فرقه ضالّه بهائیت در آمریکا، اردیبهشت ۱۲۹۱ شمسی
           
آقا و خانم گتزینگر. میرزا احمد سهراب. دکتر امین فرید. میرزا ورقا. سید اسدالله قمی. دکتر ضیاء بغدادی.
بگفته فضل الله مهتدی صبحی کاتب عبدالبهاء درکتاب پیام پدر ص 143 دکتر ضیاء بغدادی با شوقی عمل ناشایستی انجام داد.

http://s9.picofile.com/file/8348993484/%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A1_%D9%88_%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%82%D9%85%DB%8C.jpg


موضوع : تصاویررهبران بهائی , 
ارسال شده در 1397/10/14 ساعت 08:51 توسط بابائی

                                         معلمین باب


    هر محقق و پژوهشگری با مراجعه با آثار علی محمد شیرازی (باب) در می یابد که صاحب این آثار قطعاً نزد افرادی بهتر از خود به شاگردی پرداخته و چیزهائی را از آنان آموخته است. همانگونه که این مطلب در آثار بهائیان نیز انعکاس یافته است.

 

    اسدالله فاضل مازندرانی در کتاب اسرارالآثار خصوصی جلد 1 صفحه 35 سطر 10 به نقل از علی محمد باب می نویسد: « و اما ما رأیت من آیات معلمی...» فاضل مازندرانی خود در توضیح کلمات باب می نویسد که مراد از معلم، حاجی سید کاظم رشتی می باشد و در ضمن لغت ع ل م توضیحی است.


    میرزا اسدالله فاضل در جلد 4 اسرارالآثار صفحه 269 ضمن لغت علم می نویسد: «و علی التفصیل کتبها سیدی و معلمی الحاج سید کاظم رشتی اطال الله بقائه» فاضل می گوید مفهوم است که این رساله را در ایام حیات سید رشتی نوشتند. و در توقیعی دیگر: «و اما ما رأیت فی آیات معلمی من حکم جنان الثمانیه» و در عده ای از توقیعات ذکر از معلم دیگری نیز فرمودند.

 

    از آنجائی که اسدالله فاضل مازندرانی جزء بهائیان است و طبق مثل معروف "اهل خانه آگاهترند از آنچه در خانه می گذرد" بنابراین طبق تصریح فاضل، علی محمد شیرازی مدعی بابیت و مهدویت معلمینی داشته که نزد آنان کسب فبض و کسب علم نموده است.


برای دیدن کتاب اسرارالآثار روی ادامه مطلب کلیک کنید.



موضوع : علی محمد شیرازی , 
ارسال شده در 1397/10/11 ساعت 08:39 توسط بابائی

                                  پیامبر أعظم در صحیح مسلم

   

      تا به اینجا ملاحظه فرمودید که علاوه بر تصریح رهبران بهائیت، آیات قرآن کریم نیز با صراحت تمام جاودانگی اسلام و پایان یافتن دوره نبوت را با پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و ظهور اسلام اعلام داشت و خود پیامبر نیز با تعبیرهای مختلف و مکرر توضیح فرمود که سلسله نبوت با ظهور من پایان پذیرفته و من آخرین پیامبر از جانب خداوندم و شریعت و دین من آخرین دین الهی برای جهان انسانیت می باشد. نه پس از نبوت من نبوت و رسالتی است و نه پس از اسلام دینی خواهد بود.

 

     مصادر موثق حدیثی از شیعه و اهل تسنن احادیث فراوانی را در باب ختم نبوت از رسولخدا صلی الله علیه و آله و سلم ضبط کرده اند که به برخی از آنها اشاره می کنم. از جمله در کتاب صحیح مسلم جلد 2 صفحه 64 حدیثی را از طریق ابوهریره نقل کرده که پیامبر أعظم صلوات الله علیه و آله فرمودند: « فضلت علی الانبیاء بست أُعطیت جوامع الکلم و نصرت بالرعب و احلت لی الغنائم و جعلت لی الأرض طهورا و مسجدا و ارسلت إلی الخلق کافة و ختم بی النبیون».


     یعنی من در شش امر بر سایر انبیای الهی برتری داده شده ام. سخنان جامع به من عطا شده است (فرا گیرنده ترین و جامع ترین سخن _ قرآن و شریعت اسلام _ به من داده شد) و به واسطه رعب و وحشت یارى داده شده ام. غنائم جنگ براى من حلال شده و زمین براى من طهور و سجده گاه قرار داده شده، و من بر کل انسان ها مبعوث گردیدم و سلسله انبیا به وسیله من و با ظهور من پایان گرفت و ختم شد.


    می بینید رسولخدا صلوات الله علیه و آله و سلم که صادق و مصدق است، در این حدیث که از طریق اهل سنت نقل شده، خود را آخرین پیامبر الهی معرفی کرده که با ظهور او ختم نبوت و پیامبری شده است. آیا ادعای دیگری در این زمینه برای میرزا حسینعلی نوری و امثال او مانند غلام احمد قادیانی، علی محمد شیرازی و دیگران باقی می ماند؟


برای دیدن کتاب صحیح مسلم روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 



موضوع : نقد ادعاهای بهاء , 
ارسال شده در 1397/10/8 ساعت 08:13 توسط بابائی

لطفاً در پیام رسان ایتا با ما همراه شوید.
       
http://s9.picofile.com/file/8346214292/%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7_2_.jpg

ارسال شده در 1397/10/5 ساعت 08:23 توسط بابائی

                           نقش یهودیان در گسترش بهائیت


   در باره اهمیت بهائیان برای رژیم صهیونیستی‌، از همان ابتدا وابسته سفارت دولت اشغالگر قدس در اروگوئه سخنی دارد كه در نوع خود جالب توجه است‌. آبراهام ساریوس وابسته سفارت اسرائیل در سال ‌1340 گفته است‌: «در اسراییل گروه كوچكی از بهائیان وجود دارند كه اكثر آنها ایرانی هستند، اگر چه این عده از 250 نفر تجاوز نمیی كند، مع ذلک در اسرائیل اهمیت و مقام فوق‌ العاده‌ای دارند.»

    در همین رابطه‌، در تاریخ 4 بهمن 1349 ساواک در گزارشی به نقل از فریدون رامش‌فر یكی از بهائیان ایرانی می نویسد: «دولت اسرائیل آن‌ قدر به بهائیان خوشبین است كه در فرودگاه خود، احبا [بهائیان‌] را بازرسی نمی كنند و وقتی رئیس كاروان به پلیس اظهار می دارد: «این‌ها آنها هستند»، حتی یك چمدان را باز نمی كنند ولی مسافرین را حتی كلیمی ها را بازرسی می كنند، به‌ طوری كه یك كلیمی اعتراض كرده بود، چرا ایرانی ها را بازرسی نمی كنند و ما را كه اینجا موطنمان هست‌، مورد بازرسی قرار می دهید؟»

    در مقابل بهائیان نیز به طور معمول به اسرائیل وفادار مانده‌اند. آنها در رژیم پهلوی به مدد شخص هویدا تا بالاترین رده‌های حكومتی صعود كرده بودند، نه تنها از سرمایه خود، بلكه از اعتبار مقام و جایگاهی كه داشتند، به نفع صهیونیست‌ها خرج كردند.

   بهائیانی چون ارتشبد فریدون جم‌، سپهبد عبدالكریم ایادی، سپهبد خسروانی، حبیب‌الله ثابت پاسال‌، عباس آرام و سپهبد علی محمد خادمی در دوران پهلوی كم به سود اسرائیل نقش آفرینی نكرده‌اند. شاید ذكر تنها یك مورد از حمایت‌های بهائیان از رژیم اشغالگر قدس كه هنوز نیز ادامه دارد، كافی باشد تا به عمق این دوستی دو جانبه و پر منفعت پی ببریم‌.

    در ژوئن 1967 میلادی یعنی خرداد ماه سال 1346 شمسی سومین جنگ میان اعراب و اسرائیل در گرفت و به شكست ارتش‌های عربی منجر شد. در این تهاجم كه به جنگ شش روزه شهرت یافت‌، بخش وسیعی از اراضی اسلامی مانند صحرای سینا، ارتفاعات جولان‌، كرانه باختری رود اردن و بیت المقدس به اشغال صهیونیست‌ها درآمد.

   بهائیان در خلال این جنگ برخلاف شعارشان مبنی بر «صلح جهانی، به جای محكوم كردن صهیونیست‌ها به‌ عنوان «آغازگر جنگ و متجاوز» در عمل همه گونه حمایتی را از آنها كردند. گزارش ساواك در تاریخ 10 مرداد 1346 نشان می دهد كه در این تاریخ مبلغی در حدود 120 میلیون تومان كه آن زمان پول بسیار هنگفتی بود، به‌ وسیله بهائیان ایران جمع‌آوری شد كه به ظاهر برای بیت العدل در حیفا ارسال شود. ولی منظور اصلی آنها از ارسال این مبلغ‌، كمک به ارتش اسرائیل بود. ساواک در ادامه می افزاید: «مقدار قابل ملاحظه‌ای از این پول به‌ وسیله حبیب ثابت [بهائی یهودی تبار] متعهد و پرداخت شده است‌.»

     در مجموع می توان این طور گفت كه انگلستان از همان ابتدا می دانست كه چگونه اهدافش را در رابطه با این فرقه هدایت كند و با تزریق آرمانهای صهیونیست به كالبد بهائیت از آن به نحو احسن استفاده كند. اكنون با این همه نقش و اهمیت بهائیت برای انگلستان چگونه می توان از نقشی كه براون در حیات بهائیت بازی كرد، به سادگی گذشت‌؟ آیا باز هم می توان ساده لوحانه تصور كرد كه براون تنها یك مستشرق و علاقه‌ مند به زبان پارسی بود؟! خیر! به یقین او یک مستشرق نبود، براون در تمام دورانی كه سنگ ایران را به سینه می زد همانند یک دانشمند اما وفادار و عامل سیاست استعماری به وطنش عمل كرده است‌. دانشمندی كه در عین خدمات به ظاهر ادبی به ایران هرگز نتوانست‌، در سیاست‌، خارج از اصول انگلستان عمل كند، برخی چون عباس نصر سیاست براون را اینگونه تعبیر می كنند:
 
    «... تا آن‌جا كه نوشته‌ها و گفته‌های براون را دیده‌ایم [...] سخن او این بود كه نباید انگلستان و روسیه بر علیه ایران متحد شوند و این سیاست ادوارد گری را به نفع حزب جرج كرزن‌... تقبیح می كرد. چرا كه خود او نیز دوست و یاور كرزن‌، وزیر امور خارجه پس از ادوارد گری بود و در واقع به اجرای سیاست‌های كرزن علیه گری در باره ایران هم می پرداخت‌.»

    نمونه‌های فراوانی از گرایش یهودیان جدیدالاسلام به فرقه بهائی گری و بابی گری وجود دارد. آنها از این راه نه تنها خود به گسترش بهائیت كمک كرده‌اند؛ بلكه در این رهگذر از چتر حمایتی انگلستان برخوردار شده و به اهداف سیاسی خود دست یافته‌اند.

    به عنوان مثال اولین كسانی كه در خراسان بابی شدند، یهودیان جدیدالاسلام مشهد بودند، كه در سال 1831 حدود دو هزار نفر گزارش شده است‌. این جمعیت بی آن كه هیچ فشاری بر آنها باشد، كمی پیش از آغاز ادعای علی محمد شیرازی بی آن كه هیچ فشاری بر آنها باشد، دسته جمعی مسلمان شدند و كدخدای آنها به نام ملامشایخ به ملامهدی و خاخام این گروه به نام ملابنیامین یزدی، به نام ملاامین تغییر نام داد. تعداد زیادی از آنها به فاصله كمی پس از فتنه بابیگری به این فرقه پیوستند و بعدها نیز نقش فعالانه‌ای را در گسترش بهائی گری برعهده گرفتند.

    از جمله بهائیان معروف دیگری كه به بهائیت پیوست‌، ملا عبدالخالق یزدی است كه ابتدا در یزد امامت داشت‌. او از علمای دین یهود بود كه پس از مسلمان شدن در زمره اصحاب شیخ احمد احسائی جای گرفت و احسائی هفت سال در خانه او اقامت كرد. ملاعبدالخالق یزدی سپس به مشهد مهاجرت كرد. در صحن حضرت رضا علیه السلام نماز جماعت و بساط منبر و موعظه برقرار كرد و به نوشته مهدی بامداد به یكی از «علمای طراز اول مشهد» تبدیل شد.

در سال 1839 در حدود دو هزار نفر یهودی ساكن مشهد حسن نیكو، مبلغ پیشین بهائی در این باره می نویسد: «طبقه دیگر (بهائیان‌) یهودی هستند كه با چه بغض عناد به اسلام معروف‌اند... در چنین صورتی اگر كسی علمی بلند كند كه باعث تفریق و تشیت جمعیت اسلام شد او سبب تفریق مسلمین گردد، البته دشمن‌... دلشاد گردیده وی را استقبال می كند... (یهودیان‌) در دخول در مجامع و محافل بهائیان سه قاره مسلم برای خود تصور داشته‌: اول آن كه لااقل سیاهی لشكر دشمن می شود كه بر ضد اسلام قیام كرده و رایت تشیت و تفریق را بلند نموده است‌؛ دوم آن كه از مسئله اجتناب و دوری كه در مسلمین شیعه نسبت به یهود بود مستخلص می شوند و با آنها معاشرت می كنند، بلكه وصلت می نمایند؛ سوم آن كه اگر غلبه و قدرت با بهائیان گردد عجالت خوری در حزب آنان وارد كرده باشند.»

    اما آنها در واقع یهودیان مخفی بودند و به قول والتر فیشل‌، محقق یهودی: «در طول دوران طولانی 110 ساله‌ای (1839 - 1949) كه از مسلمان شدن این یهودیان می گذشت‌، آنها، همچنان در خفا یهودی بودند.»
چنان چه دایرةالمعارف یهود جدیدالاسلام‌های مشهد را در ذیل مدخل «یهودیان مخفی مطرح كرده است‌، نه در مدخل مرتدین و در جای دیگر تصریح می كند كه آنها به عنوان «یهودیانی در لباس اسلام‌» به حیات خود ادامه دادند.

    این افراد وظیفه داشتند تا وظایف سیاسی متعددی را انجام دهند. به عنوان مثال از جمله یهودیان مشهد فردی به نام ملاابراهیم ناتان را می شناسیم كه رهبری یک شبكه فعال اطلاعاتی انگلیس را در منطقه برعهده داشت و در سال 1844 (سال آغازین دعوی باب‌) به بمبئی مهاجرت كرد. دایرةالمعارف یهود از ملاابراهیم ناتان به صراحت به عنوان «مامور اطلاعاتی بریتانیا» یاد كرده است‌.

    صرف نظر از یهودیان مخفی نقش یهودیان علنی در ترویج و گسترش كمی و كیفی بابیگری و بهائی گری نیز چشمگیر است‌. اسماعیل رائین در كتاب انشعاب در بهائیت می نویسد: «بیشتر بهائیان ایران یهودیان و زردشتیان هستند و مسلمانانی كه به این فرقه گرویده‌اند در اقلیت می باشند. اكنون سالهاست كه كمتر شده مسلمانی به آنها پیوسته باشد.

    بهائیان بسیاری را می توان نام برد كه از جمله خانواده‌های بانفوذ و سرشناس یهودی بوده‌اند كه نه تنها در دوران قاجار بلكه در سالهای بعد در دوران پهلوی در سیاست و اقتصاد ایران نقش داشته‌اند. از جمله خاندان حكیم در دوران قاجار و پهلوی از نسل یک یهودی مهاجر به نام حكیم سلیمان بودند كه در زمان فتحعلی شاه قاجار به ایران كوچ كرده بودند.

    خاندان‌های یهودی ـ بهائی شبكه‌ای با نفوذ، ثروتمند و مقتدر را پدید آورده بودند كه در قلب آنها خاندان‌های آزاده‌، اتحادیه‌، اخوان صفا، ارجمند، برجیس‌، برومند، جاوید، حافظی، حقیقی، حكیم‌، شایان‌، صمیمی، عزیزی، عهدیه‌، فیروزه‌، لاله‌زار، لاله‌زاری، موید، ماهر، مبین‌، متحده‌، متحدین‌، مجذوب‌، معنوی، ملكوتی، میثاقیان‌، میثاقیه‌، نصرت‌، وحدت‌، یوسف‌زاده‌، یوسفیان و البته افراد بسیار دیگری جای داشتند.

   گرایش یهودیان به بهائیت تنها مربوط به ایران نیست‌، تلاش آنها برای تبدیل این فرقه به یک دین بهائی در سایر كشورها به ویژه در اروپا و ایالات متحده آمریكا، نیز چشمگیر بوده و هست‌


موضوع : مقالات بهائیت , 
ارسال شده در 1397/10/2 ساعت 08:27 توسط بابائی

                    قسمت هشتم

 

    از آیات دیگری که صراحتا مسئله خاتمیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را مطرح می کند، آیه شریفه ۱ سوره مبارکه فرقان است که می فرماید: "تبارک الذی نزل الفرقان علی عبده لیکون للعالمین نذیرا" مبارک است آن خدائی که فرقان را بر بنده اش نازل کرد تا برای جهانیان انذار کننده باشد (و آنها را از عذاب الهی بترساند).

 

    قرآن، اشاره به مجموع این کتاب آسمانی است و فرقان عنوانی است که بر محکمات قرآن اطلاق می شود. کلمه عالمین نیز تک تک آحاد مردم دنیا را شامل می شود و مردم زمان های بعد نیز مصداق عالمین به حساب می آیند.

 

    تعبیر "للعالمین" روشنگر این مطلب است كه آئین اسلام جنبه جهانى دارد و مخصوص به منطقه، نژاد و قومیت معینى نیست، زیرا کلمه "عالمین" نه فقط از نظر مكانى محدود نیست، بلكه از نظر زمانى نیز قیدى ندارد و همه آیندگان را شامل می شود. و این همان خاتمیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد.


سوره مبارکه فرقان، آیه شربفه 1

http://s9.picofile.com/file/8345708476/%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D9%81%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86.jpg



موضوع : خاتمیت پیامبر اعظم (ص) , 


ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو